Tuesday, July 16, 2019

AUDIT SILANG EKSA JKSM 2019 HARI PERTAMA

Juru Audit EKSA dari Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Selangor (JAKESS) telah memulakan sesi audit silang di Zon Abu Bakar sebaik sahaja Mesyuarat Pembukaan Audit Silang JKSM 2019 selesai. Sesi audit di Zon Abu Bakar dimulakan dengan taklimat pengenalan zon oleh Ketua Zon Abu Bakar, Puan Maria Binti Jilani.
 
 Kawasan jajahan Zon Abu Bakar adalah meliputi Galeri Kehakiman JKSM, Pusat Jualan Buku dan Tandas di aras 1, Bahagian Pendaftaran, Keurusetian dan Rekod, surau dan tandas di aras 2.





Seterusnya Juru Audit JAKESS juga telah melakukan audit di aras 3 iaitu Zon Az-Zubair dan memilih Bahagian Pusat Sumber Maklumat dan Penerbitan (BPSMP) sebagai permulaan audit. Sesi audit di BPSMP selesai lebih kurang jam 1.00 tengahari sebelum semua juru audit berhenti untuk santapan tengahari dan solat zohor.





Sesi audit disambung semula pada jam 2.30 petang di Zon Az-Zubair yang berikutnya iaitu Bahagian Dasar dan Penyelidikan. Selesai menjalankan audit di Zon Az-Zubair, juru audit meneruskan auditan di Zon Said Bin Zaid dan dimulakan dengan Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi. Auditan hari pertama ditamatkan pada jam 4.00 petang. 

Semoga warga JKSM dapat mengambil cakna segala teguran penambahbaikan yang telah diberikan oleh juru audit supaya pensijilan EKSA JKSM dapat dicapai mengikut jadual.

No comments:

Post a Comment